Dominion Voting Systems sues Fox News for $1.6 bln over election claims

Share

Dominion argues that Fox News, which publicized false claims that Dominion doctored votes, "sold a false story of election fraud in order to serve its own commercial purposes, severely injuring Dominion in the process".

Filed in DE (where both companies are incorporated), this is the first defamation suit filed against a media outlet by the voting company, which was a target of wildly false claims spread by former President Trump, his personal attorneys Rudy Giuliani and Sidney Powell, and a number of hosts on Fox News in the aftermath of Trump's election loss to Joe Biden.

That campaign to overturn the election - which was roundly rejected by courts but embraced by pro-Trump media - culminated in the January 6 attack on the Capitol, in which a horde of Trump supporters violently interrupted the certification of the 2020 vote by Congress.

Dominion Voting Systems, filed a hefty $1.6 billion lawsuit against Fox News on Friday morning over the cable network's repeated airing of half-baked conspiracy theories about Dominion somehow "rigging" the 2020 election.

Dominion is the second election technology company to file a lawsuit against Fox.

"While Dominion was known within the voting machine industry and supplied machines in 28 states, it was little known to the public at large". Other conservative media outlets followed suit in fear of looming legal action. He then interviewed an elections expert who refuted claims about fraud and mismanagement during the 2020 election.

Fox News filed a motion to dismiss the Smartmatic suit; it has yet to respond to Dominion's, which was filed Friday.

Vaccine for all above 45 years from April 1
At present, only citizens who are above 60 and those over 45 with other illnesses are allowed to get vaccination. India's total active caseload has been rising after touching its lowest mark in mid-February.

"So Fox set out to lure viewers back - including president Trump himself - by intentionally and falsely blaming Dominion for president Trump's loss by rigging the election", the suit argues.

In the 139-page complaint filed Friday in the eastern state of DE, the company accuses Fox News of spreading "outlandish, defamatory, and far-fetched fictions" about Dominion.

Dominion said that as a result of Fox's "orchestrated defamatory campaign" it had suffered "enormous and irreparable economic harm" and that its employees had been subject to death threats. The company has said it has not ruled out the possibility of suing Trump. Dominion also claims that Fox ratings and viewership were dropping at the time, so this provided them a scapegoat. Smartmatic sued Fox for $2.7 billion in February, making similar allegations against the network.

A Fox News spokesperson did not immediately return The Post's inquiry.

"As Fox well knew, Powell and Giuliani were facially unreliable sources and their claims were ludicrous, inherently improbable, and technologically impossible", the complaint said. With Fox's global platform, an audience of hundreds of millions, and the inevitable and extensive republication and dissemination of the falsehoods through social media, these lies deeply damaged Dominion's once-thriving business.

Powell, though, relentlessly pushed her false theories about a rigged election as fact on social media and in dozens of television appearances, in press conferences, and in lawsuits filed in courts around the country- all of which were denied by judges or withdrawn.

The suit was filed in DE, where both companies are incorporated, though Fox News is headquartered in NY and Dominion is based in Denver.

Share