Tabloid Accused of Paying $30000 to Squash Rumor About Trump Love Child


In a statement about the Sajudin payment, AMI denied "that Donald Trump or Michael Cohen had anything to do with its decision not to pursue a story about a "love child" that it determined was not credible".

"I spoke with the father of the family, who said that Sajudin's claim was 'completely false and ridiculous, '" Farrow continued, writing that the man complained "that the Enquirer had put the family in a hard situation".

The Sajudin revelation, as the Enquirer staffers explained, led them to conclude that this was yet another example of "catch and kill" tactics, in which a tabloid buys a story and then kills it, either as a favor to the parties involved or as a way to keep dirt on them.

"It seems like the writing is on the wall about that, it's pretty clear", he said, while also noting that the rumor about Trump fathering an illegitimate child "had to come out" at some point.

During the 2016 presidential campaign, the Enquirer published a string of allegations against Trump's rivals, such as stories claiming Democratic rival Hillary Clinton was a bisexual "secret sex freak" and was kept alive only by a "narcotics cocktail".

Sajudin's story alleged that Trump impregnated a female employee at Trump World Tower, his skyscraper near the United Nations.

Radar Online, a sister publication of the National Enquirer, reported that the magazine had paid Dino Sajudin, who worked at one of Mr Trump's NY buildings, for the story but did not publish anything. The two are reported to have been in contact over another "hush" payment made by the National Enquirer - to former Playboy Playmate Karen McDougal who, like Stormy Daniels, says that she had a sexual relationship with Trump.

The new allegations have left investigators wondering whether there were secret deals being made outside the campaign to protect Donald Trump. The deal also reportedly included a deal to publish regular columns by McDougal on aging and fitness.

The Radar story also quoted Enquirer editor and AMI executive Dylan Howard, who, according to Farrow, met with journalists and an attorney from the Associated Press last summer as the AP was investigating the matter.

Boehner Joins Advisory Board For Marijuana Company
Nine states and Washington, D.C. now allow the use of marijuana for recreational purposes, with varying levels of regulation. John Boehner has just become a lobbyist for big pot. "I don't know about a Slurpee".

Feds are trying to determine if the American Media Inc. helped Trump during the presidential campaign.

It is unclear whether federal investigators are scrutinising the AMI payment to Mr Sajudin.

On Thursday, Common Cause submitted new complaints alleging the payment to Sajudin, too, was an unlawful attempt to influence the 2016 election by protecting Trump's candidacy from bad publicity.

The White House declined to comment as well.

The woman told AP she never had an affair with Trump.

A former doorman at one of President TrumpDonald John TrumpCarter urges Trump to keep country at peace: Any nuclear exchange could involve "catastrophe" Pompeo confirms "a couple hundred" Russians killed in Syria Federal appeals court weighs CFPB leadership fight MORE's buildings said in a statement Thursday that he wasn't allowed to criticize a former housekeeper at the property because she had a child with Trump.

She is suing to break the contract so she can speak freely, arguing that her story about Mr Trump is "core political speech entitled to the highest protection under the law".

That phone call took place on August 5, 2016, according to the Times.

The inquiry could bring into question the company's First Amendment protections.